Współczesna motoryzacja znacznie wyprzedza oczekiwania kierowców i marzenia konstruktorów. Doskonałym przykładem na rozwój tego trendu mogą być działania Continental. Firma wykorzystuje technologie, które dziś kojarzą się z fantastyką naukową, ale już za kilka lat będą towarzyszyć kierowcom na co dzień.
Continental zajmuje drugie miejsce na świecie na liście wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. O przewadze technologicznej koncernu świadczą rekordowe nakłady na badania i rozwój – w latach 2013 i 2014 wyniosły odpowiednio około 800 i 724 mln euro. Inwestycje w nowe technologie Continental obejmują m.in. rozwój: automatycznego systemu testowania skuteczności hamowania (AIBA), konfiguratora ContiLifeCycle oraz Centrum Zaawansowanych Technologii w Korbach. W nowe centrum produkcji i procesów technologicznych w Korbach zainwestowano łącznie 40 mln euro.
Obecnie około 72 proc. wielkości sprzedaży Continental generują działy nie związane z produkcją opon, jak: Układ napędowy, Wnętrza, Podwozia i Bezpieczeństwo oraz ContiTech. Co więcej, tylko nad rozwojem programowania w Continental pracuje obecnie około 11 000 profesjonalistów.
– Od ponad 140 lat opracowujemy rozwiązania technologiczne, które służąc kierowcom na co dzień, zmieniają oblicze motoryzacji. Naszym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, przy zachowaniu troski o środowisko naturalne. Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu, to już nie fantazje, lecz zadania, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii – komentuje dr Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
Świat bez wypadków według Continental
Jednym z głównych wyzwań stojących przed inżynierami Continental obecnie i w przyszłości jest skuteczne zapobieganie wypadkom. Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, aż 95% wszystkich wypadków jest wynikiem błędu człowieka, a w ponad trzech-czwartych przypadków wina leży wyłącznie po stronie człowieka[1]! Jednym z rozwiązań tego problemu, nad którymi pracują eksperci Continental, jest zwiększanie stopnia automatyzacji jazdy. Automatyczne prowadzenie może nie tylko przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, ale także znacznie zwiększyć komfort i swobodę kierowcy. Continental angażuje się w projekty badawcze dotyczące automatycznego prowadzenia od 2007 roku.
– Pracujemy nad zapewnieniem przystępnej cenowo mobilności w ramach trzech kluczowych obszarów: zero wypadków drogowych, czyste powietrze oraz inteligentne pojazdy. Są to podstawowe założenia zbliżające nas do automatycznego prowadzenia. Jestem przekonany, że świadomość zalet automatycznej jazdy wzrośnie, w miarę wzrostu zaufania do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy – komentuje James Remfrey, Dyrektor ds. Inteligentnych Technologii w Dziale Podwozi i Bezpieczeństwa koncernu Continental.
Wykrywać – Planować – Działać
Zintegrowane czynne i bierne technologii bezpieczeństwa, jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), asystent lewoskrętu, czy coraz popularniejsza funkcja asystenta parkowania, to tylko niektóre z rozwijanych przez Continental projektów. Firma dostarcza rozwiązania, które mogą ułatwić kierowcy prowadzenie zarówno w prostych, jak i bardziej złożonych sytuacjach na drodze.
Jakość doceniona i nagrodzona
Efekty pracy inżynierów Continental znalazły uznanie niezależnych ekspertów i ośrodków badawczych, zdobywając m.in. tytuły: „Development Tool of the Year” – przyznane AIBA oraz „Tor Testowy Roku” dla Contidrom. Continental został także uznany „Producentem Opon Roku 2014”, a opony koncernu to niekwestionowani zwycięzcy wielu testów motoryzacyjnych. W ramach licznych partnerstw technologicznych inżynierowie firmy pracują również nad rewolucyjnymi projektami, jak opona z gumy z mniszka lekarskiego, współpraca z NCAP, czy buty Adidas o doskonałej przyczepności.
* * *
Continental AG
Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 205 000 pracowników w 53 krajach.
www.continental-corporation.com
Dział Opon
Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.
Opony do pojazdów ciężarowych
Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.
www.continental-truck-tires.pl
Sponsoring
Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.
[1] Komisja Europejska, DG INFSO, nieoficjalny dokument nr: ITS-13-07 (13 posiedzenie ITS, 23 czerwca 2006 r., pozycja 3 porządku obrad).
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/continental-wyznacza-przyszlosc-motoryzacji